Εργοθεραπεία

Παιδιατρική Εργοθεραπεία

Admission Open
Untitled Design

Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία παρέχει αξιολόγηση και εν συνεχεία θεραπευτική παρέμβαση με απώτερο στόχο:

  • να προλάβει πιθανές μελλοντικές δυσλειτουργίες (πρόληψη)
  • να διορθώσει παθολογικά μοντέλα έκφρασης (κινητικά, ψυχοκινητικά, συμπεριφοράς) στο βαθμό που είναι δυνατό
  • να ενισχύσει ικανότητες και δεξιότητες
  • να εκπαιδεύσει – επανεκπαιδεύσει δεξιότητες

ώστε τα παιδιά να μπορούν να δρούν, στο βαθμό που είναι δυνατό, αυτόνομα και με τον μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας στα καθημερινά τους περιβάλλοντα (σπίτι, σχολείο, κοινωνία).

Ο εργοθεραπευτής παρεμβαίνει σε παιδία που εμφανίζουν προβλήματα:

  • της αδρής και λεπτής κινητικότητας, του συντονισμού της κίνησης
  • της αισθητηριακής ολοκλήρωσης
  • των γνωστικών, αντιληπτικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
  • της αυτοϋπηρέτησης, με έμφαση στην σίτιση, την τουαλέτα, την απόδυση – ένδυση, την προσωπική υγιεινή και την φροντίδα του προσωπικού χώρου
  • των μαθησιακών δυσκολιών.

Χρήζουν εργοθεραπείας παιδιά που έχουν διαγνωστεί με:

  • Εγκεφαλική παράλυση.
  • Διαταραχές αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
  • Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κακώσεις νωτιαίου μυελού.
  • Μαιευτική παράλυση.
  • Σύνδρομα (Down , Rett κλπ).
  • Νευροαναπτυξιακές διαταραχές ( αυτισμός , Δεπυ κλπ).
  • Ψυχοκινητική καθυστέρηση.
  • Μαθησιακές δυσκολίες.

Στα πλαίσια της αξιολόγησης από τον θεραπευτή πέρα από την κλινική παρατήρηση χρησιμοποιούνται και σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία όπως ερωτηματολόγια για τους γονείς και κλινικές δοκιμασίες στα παιδιά .

ERGOTH
ERGOTH2

Μέθοδοι Παρέμβασης

 

  • NDT (Bobath)

    Είναι μια από τις πιο διαδεδομένες προσεγγίσεις παγκοσμίως για παιδιά με νευρολογικές διαταραχές όπως η εγκεφαλική παράλυση.

    Πρόκειται για μια πολυεπίπεδη , ευέλικτη και διεπιστημονική προσέγγιση με πληθώρα τεχνικών διευκόλυνσης και στρατηγικών παρέμβασης

    Μέσα από την λεπτομερή αξιολόγηση και αναγνώριση των κινητικών , αισθητηριακών , αντιληπτικών και γνωστικών δυσλειτουργιών δίνει τη δυνατότητα κατάρτισης εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος. Βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας είναι η ενεργή συμμετοχή του παιδιού και της οικογένειας υπό την καθοδήγηση και εκπαίδευση των θεραπευτών

    Στόχος της παρέμβασης είναι

    Βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού και της οικογένειας στο παρόν και το μέλλον.
    Προαγωγή της συμμετοχής στη κοινότητα .
    Μεγιστοποίηση της ανεξαρτησίας.
  • SI (Sencory Integration)

    Οι βάσεις της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης τέθηκαν για πρώτη φορά από την εργοθεραπεύτρια A.JEAN AYRES.

    Πρόκειται για μια νευρολογική δυναμική διαδικασία που δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αυτο- οργανώνεται μέσα από την αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον.

    Μέσα από την διαδικασία της αισθητηριακής ολοκλήρωση το κεντρικό νευρικό σύστημα ωριμάζει.

    Υπάρχουν διαφορετικές μορφές διαταραχών Αισθητηριακής επεξεργασίας.

    Η θεραπευτική παρέμβαση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης πραγματοποιείται μέσα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο και ασφαλή χώρο με ειδικό θεραπευτικό εξοπλισμό . Μέσα από οργανωμένες και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες και παιχνίδι επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή ρύθμιση , οργάνωση και συγκέντρωση του παιδιού. Ο τελικός στόχος της θεραπείας είναι η ανάπτυξη της προσαρμοστικής συμπεριφοράς και μάθησης.

  • THERATOGS
     

    Το Theratogs είναι ένα μαλακό ορθωτικό σύστημα που μπορεί να εφαρμοστεί σε νεογνά , παιδιά ως και ενήλικες. Είναι φτιαγμένο από ελαφρύ διαπνέον υλικό σαν ελαστικό ύφασμα . Μπορεί να φορεθεί κάτω από τα ρούχα και αποτελείτε από μα στολή ( γιλέκο και παντελονάκι )καθώς και διάφορους ιμάντες παρεμβάσεων. Οι παρεμβάσεις με τους ιμάντες προσομοιάζουν τους θεραπευτικού χειρισμούς και η ενεργοποίηση των μυών που προκύπτει τους ενδυναμώνει προωθώντας το κατάλληλο πρότυπο. Οι χρήστες μπορούν να φορούν το theratogs και να δέχονται τα οφέλη του μέχρι και 24 ώρες την ημέρα. Με την εφαρμογή του η θεραπεία συνεχίζεται ακόμα και όταν ο θεραπευτής δεν είναι παρόν και τα επιθυμητά αποτελέσματα έρχονται πιο γρήγορα. Τα οφέλη του συστήματος είναι ορατά τόσο στο σωματικό όσο και στο αισθητικό κομμάτι . Ο σημαντικότερος ρόλος του είναι η ευθυγράμμιση του κορμού και των κάτω άκρων δημιουργώντας ένα ιδανικότερο προτύπου στάσης και βάδισης.

    POSTURE &TORSO ALIGNMENT SYSTEM (PTA).

    Είναι σχεδιασμένο για παιδιά και ενήλικες με σύνθετες νευροκινητικές διαταραχές ,διαταραχές ισορροπίας και στασικού ελέγχου, ενώ μπορεί να εφαρμοστεί και σε άτομα με αισθητηριακές διαταραχές.

    Είναι ιδανικό για χρήστες περιπατητικούς και μη , με εγκεφαλική παράλυση ή άλλες διαταραχές του κεντρικού νευρικού συστήματος.

    Μπορεί να εφαρμοστεί σε :

    • Υποτονία
    • Υπερτονία
    • Προβλήματα ισορροπίας λόγω μυϊκής αδυναμίας
    • Δυσκολία στη διατήρηση της μέσης γραμμής του σώματος
    • Αταξία
    • Αθέτωση
    • Ψαλιδισμό και δρεπανοειδή βάδιση
    • Αισθητηριακές διαταραχές
    • Λειτουργική κύφωση και λόρδωση.

     

    WUNZI INFANT SYSTEM

    Έχει σχεδιαστεί για βρέφη μέχρι και 2 ετών .

    Σταθεροποιεί τον κορμό και βελτιώνει την ευθυγράμμιση .

    Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως βοηθητικό εργαλείο στη κατάκτηση των θέσεων  που αποτελούν αναπτυξιακά ορόσημα για τα μωρά.

    Ο έλεγχος της  στάσης του σώματος αποτελεί ουσιαστικό  στοιχείο της πρώιμης παρέμβασης. Έχοντας κατακτήσει τον έλεγχο του σώματος μπορούν να προχωρήσουν στη κατάκτηση λειτουργικών δεξιοτήτων .

    Το Wunzi βοηθάει τα βρέφη βελτιώνοντας τη σταθερότητα του κορμού και αυξάνοντας την αισθητηριακή εισροή .

    Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά την διάρκεια της  θεραπείας όσο και μεταξύ των συνεδριών υποστηρίζοντας τους στόχους της θεραπείας .

    Μπορεί να εφαρμοστεί σε :

    • Υποτονία
    • Υπερτονία
    • Διπληγία
    • Ημιπληγία
    • Αθέτωση
    • Αταξία
    • Κάκωση βραχιονίου πλέγματος
    • Αναπτυξιακές διαταραχές.

    Στο κέντρο μας οι θεραπευτές είναι  πιστοποιημένοι στην εφαρμογή του συστήματος THERATOGS και διαθέτουμε  όλα τα μεγέθη από βρέφη μέχρι και εφήβους τα οποία χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της θεραπείας .

Αξιολογητικά Εργαλεία

 

  • ΕΔΑΛΦΑ

    Εργαλείο Διεπιστημονικής Ομάδας για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού

    Το εργαλείο ΕΔΑΛΦΑ είναι ένα εργαλείο με το οποίο η διεπιστημονική ομάδα αξιολογεί μετά από παρατήρηση το επίπεδο λειτουργικότητας, του παιδιού με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (Δ.Α.Φ.) και τίθενται στόχοι θεραπείας. Απευθύνεται σε ηλικίες 0-6 ετών και αποτελείται από εφτά (7) λειτουργίες, οι οποίες περιλαμβάνουν την εξέλιξη δεξιοτήτων, όπως:

    1. Κινητικότητα (αδρή κινητικότητα, λεπτή κινητικότητα)

    2. Γνωστική ανάπτυξη

    3. Γλωσσική ανάπτυξη ( αντίληψη λόγου, έκφραση λόγου)

    4. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη

    5. Δεξιότητες Καθημερινής Ζωής

    6. Παιχνίδι

    7. Άλλα ( βλεμματική επαφή, αισθητηριακή ολοκλήρωση, από κοινού προσοχή , μίμηση, στερεοτυπίες)

    Διεπιστημονική προσέγγιση

    Η ομαδική εργασία αποτελεί τον τρόπο για την παροχή ολιστικής και ολοκληρωμένης φροντίδας καθώς οι δεξιότητες, οι εμπειρίες και οι γνώσεις των μελών της ομάδας ενώνονται για να παράγουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η διεπαγγελματική συνεργασία μπορεί να επιτύχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα μέσω της μείωσης των επαναλήψεων και των κενών στην παροχή υπηρεσιών.

    Χρήση από την εργοθεραπεία

    Η επαγγελματική εξειδίκευση των εργοθεραπευτών εξασφαλίζει την ορθή ερμηνεία των αποτελεσμάτων του ΕΔΑΛΦΑ , με σκοπό την κλινική χρήση του. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνονται από τους διάφορους τομείς, ο εργοθεραπευτής θέτει ρεαλιστικούς θεραπευτικούς στόχους και δημιουργεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε παιδί, πάντα σύμφωνα με το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται, ενώ ταυτόχρονα ελέγχεται και η εξέλιξη.

    Χρήση από τη λογοθεραπεία

    Το Αξιολογητικό ΕΔΑΛΦΑ είναι ένα σταθμισμένο, διεπιστημονικό εργαλείο που καθορίζει το επίπεδο λειτουργικότητας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Ειδικότερα, βοηθά τον Λογοθεραπευτή, μέσω της διαρκούς παρατήρησης του παιδιού με ΔΑΦ σε διάστημα 1-3 μηνών, να δημιουργήσει ιεραρχικά τους θεραπευτικούς στόχους σε βασικούς τομεις ανάπτυξης ( Γνωστική Αντίληψη, Αντίληψη Λόγου, Έκφραση Λόγου, Παιχνίδι). Eπίσης , καθοδηγεί άλλες ειδικότητες στον θεραπευτικό σχεδιασμό σε τομείς όπως ( Λεπτή και Αδρή Κινητικότητα, Δεξιότητες Καθημερινής Ζωής και Ψυχοκοινωνική Εξέλιξη).

    Χρήση από την ψυχολόγο

    Το ΕΔΑΛΦΑ αποτελείται από 7 λειτουργίες οι οποίες αξιολογούνται σε διάστημα από 1 – 3 μήνες, μέσω παρατήρησης, από τη διεπιστημονική ομάδα.

    Το συγκεκριμένο εργαλείο βοηθά την ψυχολόγο να αξιολογήσει την Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη του παιδιού και το Παιχνίδι του, βασιζόμενο σε κλίμακα εξέλιξης του τυπικά αναπτυσσόμενου παιδιού. Μέσω της χρήσης του ΕΔΑΛΦΑ είναι εφικτό να τεθούν θεραπευτικοί στόχοι ρεαλιστικοί, με περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Οι στόχοι είναι, επίσης, σαφείς καθιστώντας δυνατόν να δοθούν τόσο στους γονείς, όσο και στους δασκάλους, ώστε να εργάζονται από κοινού για την επίτευξή τους. Ακόμα, σημαντικό είναι πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επαναξιολόγηση και την παρακολούθηση της εξέλιξης του παιδιού από όλη τη διεπιστημονική ομάδα.

Θεραπευτές

Μποδιώτη Εξακουστή

Μποδιώτη Εξακουστή

Εργοθεραπευτής

Logo White

Το Ειδικό Κέντρο Παιδιού είναι ένας χώρος ειδικών θεραπειών που δημιουργήθηκε μετά από την πολυετή εμπειρία μου στο τομέα της φυσικοθεραπευτικής παρέμβασης σε βρέφη ,παιδιά και εφήβους με νευρολογικές και νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα

espa2
© 2022 Ειδικό Κέντρο Παιδιού Πάτρας. Designed By Firstidea

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter