Εργοθεραπεία

Παιδιατρική Εργοθεραπεία

Admission Open
Untitled Design

Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία παρέχει αξιολόγηση και εν συνεχεία θεραπευτική παρέμβαση με απώτερο στόχο:

  • να προλάβει πιθανές μελλοντικές δυσλειτουργίες (πρόληψη)
  • να διορθώσει παθολογικά μοντέλα έκφρασης (κινητικά, ψυχοκινητικά, συμπεριφοράς) στο βαθμό που είναι δυνατό
  • να ενισχύσει ικανότητες και δεξιότητες
  • να εκπαιδεύσει – επανεκπαιδεύσει δεξιότητες

ώστε τα παιδιά να μπορούν να δρούν, στο βαθμό που είναι δυνατό, αυτόνομα και με τον μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας στα καθημερινά τους περιβάλλοντα (σπίτι, σχολείο, κοινωνία).

Ο εργοθεραπευτής παρεμβαίνει σε παιδία που εμφανίζουν προβλήματα:

  • της αδρής και λεπτής κινητικότητας, του συντονισμού της κίνησης
  • της αισθητηριακής ολοκλήρωσης
  • των γνωστικών, αντιληπτικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
  • της αυτοϋπηρέτησης, με έμφαση στην σίτιση, την τουαλέτα, την απόδυση – ένδυση, την προσωπική υγιεινή και την φροντίδα του προσωπικού χώρου
  • των μαθησιακών δυσκολιών.

Χρήζουν εργοθεραπείας παιδιά που έχουν διαγνωστεί με:

  • Εγκεφαλική παράλυση.
  • Διαταραχές αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
  • Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κακώσεις νωτιαίου μυελού.
  • Μαιευτική παράλυση.
  • Σύνδρομα (Down , Rett κλπ).
  • Νευροαναπτυξιακές διαταραχές ( αυτισμός , Δεπυ κλπ).
  • Ψυχοκινητική καθυστέρηση.
  • Μαθησιακές δυσκολίες.

Στα πλαίσια της αξιολόγησης από τον θεραπευτή πέρα από την κλινική παρατήρηση χρησιμοποιούνται και σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία όπως ερωτηματολόγια για τους γονείς και κλινικές δοκιμασίες στα παιδιά .

ERGOTH
ERGOTH2

Μέθοδοι Παρέμβασης

  • NDT (Bobath)

    Είναι μια από τις πιο διαδεδομένες προσεγγίσεις παγκοσμίως για παιδιά με νευρολογικές διαταραχές όπως η εγκεφαλική παράλυση.

    Πρόκειται για μια πολυεπίπεδη , ευέλικτη και διεπιστημονική προσέγγιση με πληθώρα τεχνικών διευκόλυνσης και στρατηγικών παρέμβασης

    Μέσα από την λεπτομερή αξιολόγηση και αναγνώριση των κινητικών , αισθητηριακών , αντιληπτικών και γνωστικών δυσλειτουργιών δίνει τη δυνατότητα κατάρτισης εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος. Βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας είναι η ενεργή συμμετοχή του παιδιού και της οικογένειας υπό την καθοδήγηση και εκπαίδευση των θεραπευτών

    Στόχος της παρέμβασης είναι

    Βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού και της οικογένειας στο παρόν και το μέλλον.
    Προαγωγή της συμμετοχής στη κοινότητα .
    Μεγιστοποίηση της ανεξαρτησίας.
  • SI (Sencory Integration)

    Οι βάσεις της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης τέθηκαν για πρώτη φορά από την εργοθεραπεύτρια A.JEAN AYRES.

    Πρόκειται για μια νευρολογική δυναμική διαδικασία που δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αυτο- οργανώνεται μέσα από την αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον.

    Μέσα από την διαδικασία της αισθητηριακής ολοκλήρωση το κεντρικό νευρικό σύστημα ωριμάζει.

    Υπάρχουν διαφορετικές μορφές διαταραχών Αισθητηριακής επεξεργασίας.

    Η θεραπευτική παρέμβαση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης πραγματοποιείται μέσα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο και ασφαλή χώρο με ειδικό θεραπευτικό εξοπλισμό . Μέσα από οργανωμένες και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες και παιχνίδι επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή ρύθμιση , οργάνωση και συγκέντρωση του παιδιού. Ο τελικός στόχος της θεραπείας είναι η ανάπτυξη της προσαρμοστικής συμπεριφοράς και μάθησης.

Θεραπευτές

Μποδιώτη Εξακουστή

Μποδιώτη Εξακουστή

Εργοθεραπευτής

Logo White

Το Ειδικό Κέντρο Παιδιού είναι ένας χώρος ειδικών θεραπειών που δημιουργήθηκε μετά από την πολυετή εμπειρία μου στο τομέα της φυσικοθεραπευτικής παρέμβασης σε βρέφη ,παιδιά και εφήβους με νευρολογικές και νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα

© 2022 Ειδικό Κέντρο Παιδιού Πάτρας. Designed By Firstidea

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter