ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Λoγoθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, την διάγνωση και την θεραπεία στις διαταραχές λόγου, φωνής, ομιλίας και μάσησης – κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες, όποια και αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών. Σε ό,τι αφορά τα παιδιά, η λογοθεραπεία μπορεί να:
- Boηθήσει να επικοινωνήσει πιο αποτελεσματικά,
- Να κάνει γνωστές τις ανάγκες του,
- Να δομήσει τον λόγο του,
- Να βελτιώσει την άρθρωσή του,
- Να οργανώσει τη σκέψη του,
- Να βελτιώσει τις κοινωνικές δεξιότητές του,
- Να βελτιώσει την προσοχή και τη μνήμη του και πολλά άλλα.
Είναι λοιπόν ένας τομέας που ασχολείται με μεγάλο εύρος δεξιοτήτων και είναι απαραίτητη σε πολλές διαταραχές.
ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΠΕΥΘΎΝΕΤΑΙΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Οι λογοθεραπευτές παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες σε άτομα με τις ακόλουθες διαταραχές:
- Διαταραχές άρθρωσης
- Φωνολογικές διαταραχές
- Διαταραχές ρυθμού της ομιλίας (τραυλισμός, ταχυλαλία)
- Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητας.
- Διαταραχές φωνής
- Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός)
- Καθυστέρηση λόγου και Ειδικές γλωσσικές διαταραχές
- Διάφορα σύνδρομα
- Νοητική υστέρηση
- Περιπτώσεις Διγλωσσίας
- Βαρηκοΐα
- Εγκεφαλική παράλυση
- Δυσκολίες μάσησης- κατάποσης
- Σχιστίες χείλους και Υπερώας
Η λογοθεραπεία έχει ως στόχο την αποκατάσταση όλων των παραπάνω διαταραχών, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες όπως την εργοθεραπεία, την ειδική αγωγή και την ψυχολογική υποστήριξη όταν και όπου κριθεί απαραίτητο.
ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;
Η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας σε κάθε παιδί είναι διαφορετική και αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη απόκλιση από τα αναπτυξιακά στάδια. Πολλά και διαφορετικά αίτια μπορούν να δικαιολογήσουν μία παραπομπή σε κάποιον λογοθεραπευτή.
Παιδιά με ιατρικό ιστορικό από τη γέννησή τους, θα ήταν θεμιτό να αξιολογηθούν σε μικρή ηλικία, ώστε να σκιαγραφηθούν οι πιθανές δυσκολίες και να σχεδιαστεί άμεσα το πρόγραμμα παρέμβασης. Συγκεκριμένα παιδιά ηλικίας 24-30 μηνών, μπορούν σχετικά εύκολα να ανακάμψουν τις γλωσσικές τους δυσκολίες με σωστή και μεθοδευμένη παρέμβαση. Ειδικότερα, παιδιά που στην ηλικία των 18 μηνών παρουσιάζουν μειωμένο εκφραστικό λεξιλόγιο (κάτω από πενήντα λέξεις), πρέπει να αξιολογούνται άμεσα. Η ηλικία 2-4 ετών θεωρείται η πιο κρίσιμη για παρέμβαση, λόγω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, η οποία επιτρέπει την πιο εύκολη και αποτελεσματική αφομοίωση των ερεθισμάτων που δέχεται το παιδί.
Εν ολίγοις, με βάση αυτό το γενικό κανόνα, οι γονείς όπως και οι εκπαιδευτικοί παιδιών μικρής ηλικίας, θα πρέπει να είναι σε θέση, μόλις εντοπίσουν πιθανές δυσκολίες στην επικοινωνία σε ευρύτερο πλαίσιο, να παραπέμψουν ένα παιδί άμεσα για αξιολόγηση σε ένα λογοθεραπευτή. Συνεπώς, η έγκαιρη πρόληψη και παρέμβαση προϋποθέτει μία καλύτερη πρόγνωση για το μέλλον του παιδιού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΊΑ
1. Δοκιμασία «ΠΑΙΣ»Είναι μια πρότυπη αναπτυξιακή δοκιμασία ανίχνευσης διαταραχών επικοινωνίας που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 18μηνών έως 4 ετών. Στόχος της δοκιμασίας είναι η έγκαιρη ανίχνευση διαταραχών αυτιστικού φάσματος προκειμένου να ακολουθήσει πρώιμη θεραπευτική παρέμβαση. Αποτελείται από ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνεται αποκλειστικά στους γονείς και συμπληρώνεται από τους ίδιους, από ειδικές ερωτήσεις που θέτει ο ειδικός στους γονείς με συγκεκριμένο τρόπο και από μια δοκιμασία την οποία χορηγεί ο ειδικός στο ίδιο το παιδί.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
1. «PECS»Το PECS είναι ένα μοναδικό εναλλακτικό/ενισχυτικό σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνας που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ το 1985 από τον Andy Bondy, PhD, και την Lori Frost, MS, CCC-SLP. Στόχος του είναι να διδάξει την λειτουργική επικοινωνία μέσω συγκεκριμένων τεχνικών βοήθειας και ενίσχυσης. Αποτελείται από έξι στάδια ξεκινώντας μαθαίνοντας το άτομο να δίνει μια εικόνα επιθυμητού αντικειμένου, να δομεί προτάσεις, να απαντάει σε ερωτήσεις καθώς επίσης σε τελικό στάδιο να σχολιάζει.
2. «Oral Placement Therapy» for speech clarity and feedingΗ OPT είναι μια απτική – ιδιοδεκτική τεχνική εκπαίδευσης συμπληρωματική της παραδοσιακής θεραπείας (ακουστική και οπτική). Στόχος είναι η βελτίωση της επίγνωσης των αρθρωτών, την τοποθέτηση, την σταθερότητα και την μνήμη της κίνησης που είναι απαραίτητα για την καθαρότητα της ομιλίας. Επίσης, βελτιώνει και ενδυναμώνει τους μηχανισμούς που είναι απαραίτητοι στην διαδικασία στης σίτισης.
Subject List (5 Subjects)
-
1. Art & Music 3 Class/ Week
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.
-
2. Language Class 5 Class/ Week
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.
-
3. Mathematics 2 Class/ Week
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.
-
4. Economics 3 Class/ Week
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.
-
5. Physics 5 Class/ Week
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.