Λογοθεραπεία

Λογοθεραπεία

Admission Close
Untitled Design 1
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Λoγoθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, την διάγνωση και την θεραπεία στις διαταραχές λόγου, φωνής, ομιλίας και μάσησης – κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες, όποια και αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών.

Σε ό,τι αφορά τα παιδιά, η λογοθεραπεία μπορεί να:

  • Boηθήσει να επικοινωνήσει πιο αποτελεσματικά,
  • Να κάνει γνωστές τις ανάγκες του,
  • Να δομήσει τον λόγο του,
  • Να βελτιώσει την άρθρωσή του,
  • Να οργανώσει τη σκέψη του,
  • Να βελτιώσει τις κοινωνικές δεξιότητές του,
  • Να βελτιώσει την προσοχή και τη μνήμη του και πολλά άλλα.

Είναι λοιπόν ένας τομέας που ασχολείται με μεγάλο εύρος δεξιοτήτων και είναι απαραίτητη σε πολλές διαταραχές.

  • Διαταραχές άρθρωσης
  • Φωνολογικές διαταραχές
  • Διαταραχές ρυθμού της ομιλίας (τραυλισμός, ταχυλαλία)
  • Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητας.
  • Διαταραχές φωνής
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός)
  • Καθυστέρηση λόγου και Ειδικές γλωσσικές διαταραχές
  • Διάφορα σύνδρομα
  • Νοητική υστέρηση
  • Περιπτώσεις Διγλωσσίας
  • Βαρηκοΐα
  • Εγκεφαλική παράλυση
  • Δυσκολίες μάσησης- κατάποσης
  • Σχιστίες χείλους και Υπερώας
LOGOTH
LOGOTHERAPIA

Μέθοδοι Παρέμβασης

 

  • GoTalk20+

    Το GoTalk20+ είναι μια ισχυρή, φορητή, εύκολη στη χρήση και πολύ ανθεκτική συσκευή εξόδου ομιλίας. Είναι ελαφριά και έχει χωρητικότητα 100 μηνυμάτων. Ένα μήνυμα/λέξη για κάθε ένα από τα 20 πλήκτρα μηνυμάτων που διαθέτει για κάθε ένα από τα 5 επίπεδα που έχει. Επιπλέον, υπάρχουν 5 κουμπιά για βασικά μηνύματα που παραμένουν ίδια ακόμα και όταν αλλάζει το επίπεδο.

  • GRID

    Το GRID αποτελεί ένα από πληρέστερα λογισμικά Εναλλακτικής και Επαυξητικής Επικοινωνίας. Οι δυνατότητές του ως εργαλείο εναλλακτικής επικοινωνίας καθώς και θεραπευτικής/εκπαιδευτικής διαδικασίας περιορίζονται μόνο από το χρόνο που αφιερώνεται στη δημιουργία δραστηριοτήτων και πλεγμάτων χρήσης και πινάκων επικοινωνίας. Το περιβάλλον είναι ανοικτό επιτρέποντας στον θεραπευτή/εκπαιδευτή να προσαρμόσει πλήρως το περιβάλλον στο χρήστη.

    Χαρακτηριστικά του:

    πρόβλεψη λέξεων από ενσωματωμένο λεξικό
    δυνατότητα εμπλουτισμού λεξικού
    αυτόματο κλικ (με εκπνοή χρόνου) για τα πλήκτρα του πληκτρολογίου
    αυτόματο κλικ (με εκπνοή χρόνου) για τα τις λειτουργίες του ποντικιού
    με λειτουργίες φράσεων και μακροεντολών
    έτοιμα παραδείγματα πολυπλεγμάτων το λογισμικό (δείτε και στη συνέχεια) που καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες (σε συνεργασία της ΙΔΕΑΣΙΣ με τον κατασκευαστή του λογισμικού)
    δυνατότητα δημιουργίας πολυπλεγμάτων ή προσαρμογής πολυπλεγμάτων
    υποστηρίζει πλήρως την Ελληνική γλώσσα (σε συνεργασία της ΙΔΕΑΣΙΣ με τον κατασκευαστή)
    έχει δυνατότητα συνεργασίας με λογισμικά σύνθεσης φωνής ώστε να εκφωνούνται τα περιεχόμενα των πλεγμάτων αλλά και,

    συνοδεύεται από ενσωματωμένο λογισμικό σύστημα σύνθεσης φωνής για εκφώνηση για δύο φωνές στα Ελληνικά: 1 ανδρική και 1 γυναικεία, ώστε το περιβάλλον να είναι πλήρες (χωρίς επιπλέον κόστος για αγορά φωνής στα Ελληνικά).

  • PECS

    Το PECS είναι ένα μοναδικό εναλλακτικό/ενισχυτικό σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνας που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ το 1985 από τον Andy Bondy, PhD, και την Lori Frost, MS, CCC-SLP. Στόχος του είναι να διδάξει την λειτουργική επικοινωνία μέσω συγκεκριμένων τεχνικών βοήθειας και ενίσχυσης. Αποτελείται από έξι στάδια ξεκινώντας μαθαίνοντας το άτομο να δίνει μια εικόνα επιθυμητού αντικειμένου, να δομεί προτάσεις, να απαντάει σε ερωτήσεις καθώς επίσης σε τελικό στάδιο να σχολιάζει.

  • «Oral Placement Therapy» for speech clarity and feeding

    Η OPT είναι μια απτική – ιδιοδεκτική τεχνική εκπαίδευσης συμπληρωματική της παραδοσιακής θεραπείας (ακουστική και οπτική). Στόχος είναι η βελτίωση της επίγνωσης των αρθρωτών, την τοποθέτηση, την σταθερότητα και την μνήμη της κίνησης που είναι απαραίτητα για την καθαρότητα της ομιλίας. Επίσης, βελτιώνει και ενδυναμώνει τους μηχανισμούς που είναι απαραίτητοι στην διαδικασία στης σίτισης.

  • SI (Sencory Integration)

    Οι βάσεις της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης τέθηκαν για πρώτη φορά από την εργοθεραπεύτρια A.JEAN AYRES.

    Πρόκειται για μια νευρολογική δυναμική διαδικασία που δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αυτο- οργανώνεται μέσα από την αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον.

    Μέσα από την διαδικασία της αισθητηριακής ολοκλήρωση το κεντρικό νευρικό σύστημα ωριμάζει.

    Υπάρχουν διαφορετικές μορφές διαταραχών Αισθητηριακής επεξεργασίας.

    Η θεραπευτική παρέμβαση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης πραγματοποιείται μέσα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο και ασφαλή χώρο με ειδικό θεραπευτικό εξοπλισμό . Μέσα από οργανωμένες και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες και παιχνίδι επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή ρύθμιση , οργάνωση και συγκέντρωση του παιδιού. Ο τελικός στόχος της θεραπείας είναι η ανάπτυξη της προσαρμοστικής συμπεριφοράς και μάθησης.

     

  • THERATOGS
     

    Το Theratogs είναι ένα μαλακό ορθωτικό σύστημα που μπορεί να εφαρμοστεί σε νεογνά , παιδιά ως και ενήλικες. Είναι φτιαγμένο από ελαφρύ διαπνέον υλικό σαν ελαστικό ύφασμα . Μπορεί να φορεθεί κάτω από τα ρούχα και αποτελείτε από μα στολή ( γιλέκο και παντελονάκι )καθώς και διάφορους ιμάντες παρεμβάσεων. Οι παρεμβάσεις με τους ιμάντες προσομοιάζουν τους θεραπευτικού χειρισμούς και η ενεργοποίηση των μυών που προκύπτει τους ενδυναμώνει προωθώντας το κατάλληλο πρότυπο. Οι χρήστες μπορούν να φορούν το theratogs και να δέχονται τα οφέλη του μέχρι και 24 ώρες την ημέρα. Με την εφαρμογή του η θεραπεία συνεχίζεται ακόμα και όταν ο θεραπευτής δεν είναι παρόν και τα επιθυμητά αποτελέσματα έρχονται πιο γρήγορα. Τα οφέλη του συστήματος είναι ορατά τόσο στο σωματικό όσο και στο αισθητικό κομμάτι . Ο σημαντικότερος ρόλος του είναι η ευθυγράμμιση του κορμού και των κάτω άκρων δημιουργώντας ένα ιδανικότερο προτύπου στάσης και βάδισης.

    POSTURE &TORSO ALIGNMENT SYSTEM (PTA).

    Είναι σχεδιασμένο για παιδιά και ενήλικες με σύνθετες νευροκινητικές διαταραχές ,διαταραχές ισορροπίας και στασικού ελέγχου, ενώ μπορεί να εφαρμοστεί και σε άτομα με αισθητηριακές διαταραχές.

    Είναι ιδανικό για χρήστες περιπατητικούς και μη , με εγκεφαλική παράλυση ή άλλες διαταραχές του κεντρικού νευρικού συστήματος.

    Μπορεί να εφαρμοστεί σε :

    • Υποτονία
    • Υπερτονία
    • Προβλήματα ισορροπίας λόγω μυϊκής αδυναμίας
    • Δυσκολία στη διατήρηση της μέσης γραμμής του σώματος
    • Αταξία
    • Αθέτωση
    • Ψαλιδισμό και δρεπανοειδή βάδιση
    • Αισθητηριακές διαταραχές
    • Λειτουργική κύφωση και λόρδωση.

     

    WUNZI INFANT SYSTEM

    Έχει σχεδιαστεί για βρέφη μέχρι και 2 ετών .

    Σταθεροποιεί τον κορμό και βελτιώνει την ευθυγράμμιση .

    Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως βοηθητικό εργαλείο στη κατάκτηση των θέσεων  που αποτελούν αναπτυξιακά ορόσημα για τα μωρά.

    Ο έλεγχος της  στάσης του σώματος αποτελεί ουσιαστικό  στοιχείο της πρώιμης παρέμβασης. Έχοντας κατακτήσει τον έλεγχο του σώματος μπορούν να προχωρήσουν στη κατάκτηση λειτουργικών δεξιοτήτων .

    Το Wunzi βοηθάει τα βρέφη βελτιώνοντας τη σταθερότητα του κορμού και αυξάνοντας την αισθητηριακή εισροή .

    Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά την διάρκεια της  θεραπείας όσο και μεταξύ των συνεδριών υποστηρίζοντας τους στόχους της θεραπείας .

    Μπορεί να εφαρμοστεί σε :

    • Υποτονία
    • Υπερτονία
    • Διπληγία
    • Ημιπληγία
    • Αθέτωση
    • Αταξία
    • Κάκωση βραχιονίου πλέγματος
    • Αναπτυξιακές διαταραχές.

    Στο κέντρο μας οι θεραπευτές είναι  πιστοποιημένοι στην εφαρμογή του συστήματος THERATOGS και διαθέτουμε  όλα τα μεγέθη από βρέφη μέχρι και εφήβους τα οποία χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της θεραπείας .

Αξιολογητικά Εργαλεία

 

  • ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ

    Το ψυχομετρικό εργαλείο ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ® είναι μια συστοιχία δοκιμασιών για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων προφορικού λόγου καθώς και των δεξιοτήτων γραμματισμού κατάλληλο για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (4 - 7 ετών). Έχει σαν στόχο τη λεπτομερή καταγραφή της ανάπτυξης των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών και τον έγκαιρο εντοπισμό εκείνης της ομάδας των παιδιών που ανήκουν σε ομάδα "υψηλού κινδύνου" για εμφάνιση γλωσσικών δυσκολιών (π.χ. γλωσσικές διαταραχές) αλλά και μετέπειτα δυσκολίες στη μάθηση του γραπτού λόγου.

  • ΕΔΑΛΦΑ

    Εργαλείο Διεπιστημονικής Ομάδας για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού

    Το εργαλείο ΕΔΑΛΦΑ είναι ένα εργαλείο με το οποίο η διεπιστημονική ομάδα αξιολογεί μετά από παρατήρηση το επίπεδο λειτουργικότητας, του παιδιού με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (Δ.Α.Φ.) και τίθενται στόχοι θεραπείας. Απευθύνεται σε ηλικίες 0-6 ετών και αποτελείται από εφτά (7) λειτουργίες, οι οποίες περιλαμβάνουν την εξέλιξη δεξιοτήτων, όπως:

    1. Κινητικότητα (αδρή κινητικότητα, λεπτή κινητικότητα)

    2. Γνωστική ανάπτυξη

    3. Γλωσσική ανάπτυξη ( αντίληψη λόγου, έκφραση λόγου)

    4. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη

    5. Δεξιότητες Καθημερινής Ζωής

    6. Παιχνίδι

    7. Άλλα ( βλεμματική επαφή, αισθητηριακή ολοκλήρωση, από κοινού προσοχή , μίμηση, στερεοτυπίες)

    Διεπιστημονική προσέγγιση

    Η ομαδική εργασία αποτελεί τον τρόπο για την παροχή ολιστικής και ολοκληρωμένης φροντίδας καθώς οι δεξιότητες, οι εμπειρίες και οι γνώσεις των μελών της ομάδας ενώνονται για να παράγουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η διεπαγγελματική συνεργασία μπορεί να επιτύχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα μέσω της μείωσης των επαναλήψεων και των κενών στην παροχή υπηρεσιών.

    Χρήση από την εργοθεραπεία

    Η επαγγελματική εξειδίκευση των εργοθεραπευτών εξασφαλίζει την ορθή ερμηνεία των αποτελεσμάτων του ΕΔΑΛΦΑ , με σκοπό την κλινική χρήση του. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνονται από τους διάφορους τομείς, ο εργοθεραπευτής θέτει ρεαλιστικούς θεραπευτικούς στόχους και δημιουργεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε παιδί, πάντα σύμφωνα με το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται, ενώ ταυτόχρονα ελέγχεται και η εξέλιξη.

    Χρήση από τη λογοθεραπεία

    Το Αξιολογητικό ΕΔΑΛΦΑ είναι ένα σταθμισμένο, διεπιστημονικό εργαλείο που καθορίζει το επίπεδο λειτουργικότητας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Ειδικότερα, βοηθά τον Λογοθεραπευτή, μέσω της διαρκούς παρατήρησης του παιδιού με ΔΑΦ σε διάστημα 1-3 μηνών, να δημιουργήσει ιεραρχικά τους θεραπευτικούς στόχους σε βασικούς τομεις ανάπτυξης ( Γνωστική Αντίληψη, Αντίληψη Λόγου, Έκφραση Λόγου, Παιχνίδι). Eπίσης , καθοδηγεί άλλες ειδικότητες στον θεραπευτικό σχεδιασμό σε τομείς όπως ( Λεπτή και Αδρή Κινητικότητα, Δεξιότητες Καθημερινής Ζωής και Ψυχοκοινωνική Εξέλιξη).

    Χρήση από την ψυχολόγο

    Το ΕΔΑΛΦΑ αποτελείται από 7 λειτουργίες οι οποίες αξιολογούνται σε διάστημα από 1 – 3 μήνες, μέσω παρατήρησης, από τη διεπιστημονική ομάδα.

    Το συγκεκριμένο εργαλείο βοηθά την ψυχολόγο να αξιολογήσει την Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη του παιδιού και το Παιχνίδι του, βασιζόμενο σε κλίμακα εξέλιξης του τυπικά αναπτυσσόμενου παιδιού. Μέσω της χρήσης του ΕΔΑΛΦΑ είναι εφικτό να τεθούν θεραπευτικοί στόχοι ρεαλιστικοί, με περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Οι στόχοι είναι, επίσης, σαφείς καθιστώντας δυνατόν να δοθούν τόσο στους γονείς, όσο και στους δασκάλους, ώστε να εργάζονται από κοινού για την επίτευξή τους. Ακόμα, σημαντικό είναι πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επαναξιολόγηση και την παρακολούθηση της εξέλιξης του παιδιού από όλη τη διεπιστημονική ομάδα.

Θεραπευτές

Πασσίση Αικατερίνη

Πασσίση Αικατερίνη

Παιδιατρική Φυσικοθεραπεύτρια

Logo White

Το Ειδικό Κέντρο Παιδιού είναι ένας χώρος ειδικών θεραπειών που δημιουργήθηκε μετά από την πολυετή εμπειρία μου στο τομέα της φυσικοθεραπευτικής παρέμβασης σε βρέφη ,παιδιά και εφήβους με νευρολογικές και νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα

espa2
© 2022 Ειδικό Κέντρο Παιδιού Πάτρας. Designed By Firstidea

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter